מחקר חדש שכלל מעל ל־4,000 אנשים מ־6 יבשות שונות ו־34 אוכלוסיות ניסה לענות בדיוק על זה.
הממצאים:
אנחנו באמת זזים קצת פחות, אבל זה לא מסביר את העלייה הדרמטית במשקל בשנים האחרונות.
ההפחתה בהוצאה הקלורית (כלומר כמה קלוריות אנחנו שורפים בפעילות יומיומית)
מסבירה רק כ־10% מהעלייה בשומן וב־BMI במדינות המפותחות.
המסקנה הברורה יותר: אנחנו פשוט אוכלים יותר. בעיקר יותר מזון אולטרה־מעובד –
עתיר קלוריות, פחות משביע, שמעודד אכילה מוגזמת.
אז מה אפשר ללמוד מזה?
פעילות גופנית חשובה מאוד לבריאות הלב, השרירים, הנפש ואפילו לאיכות החיים,
אבל היא לא "הפתרון" לירידה במשקל.
הגורם המרכזי להשמנה הוא עודף קלורי,
שמגיע בעיקר מהמזון המעובד שאנחנו צורכים.
טיפ פרקטי: הקיץ כאן –
נסו להחליף חטיף מעובד בנשנוש של פרי.
פירות הם לא הבעיה, וגם לא "משמינים" כמו שנהוג לחשוב. מה שכן,
חטיף קטן כמו סניידרס, יכול להכיל מעל ל־1,600 קלוריות (!) בלי ששמנו לב.
בשורה התחתונה:
מה שנקנה – גם יאכל . שימו לב לעגלה בסופר, לבחירות בחוץ ולכמויות.
הצעד הראשון והחשוב ביותר הוא לצמצם מזון מעובד ולבחור אוכל אמיתי.
רוצים לדעת עוד על תזונה וספורט,
מוזמנים להצטרף אלינו לאקדמיה להרחיב את הידע בקורס:
תזונת ספורט אונליין,
לפרטים לחצו כאן: הקורסים לתזונת ספורט